onsdag 18 oktober 2017

En bakgrund blev två kort


♥ ♥ ♥

Korten som jag visar idag började med bakgrunden som först var en MEN som slutade med att jag delade den i två.

♥ ♥ ♥

Började med att stämpla Looped Flower Background från Hero Arts med 
Versa Mark och embossa med vitt embossingpulver.

När det var klart tryckte jag några olika distress inks och oxides på ett akrylblock. Sprayade med vatten och tryckte den embossade bakgrunden på blocket. 
Ink smooshing tror jag minsann att det heter.


Uppläggen på korten är ungefär lika.

På det första har jag embossat lövet med tre lager silver embossingpulver.


Grattis/Gummiapan är utstansat tre gånger och sen limmade på varandra för att få lite höjd.
Den stämplade texten är monterad med några extra lager cardstock bakom.


På nästa kort har jag använt samma löv och gjort likadant som med bakgrunden.
Här använde jag dock endast distress ink pine needles.


Smile/Mama Elephant är även den utstansad i tre lager och sen limmade på varandra för att få höjd.


Stansade ut lövet en extra gång i akvarellpapper och satte under det infärgade.


Alltid lika nöjd när jag får ihop några kort från mina experiment som i detta fallet då var bakgrunden.

♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...